T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
ANKARA / SİNCAN - Şehit Faruk Erarslanoğlu İlkokulu

Haberler

May

Millî Eğitim Bakanlığınca, internet sitesi üzerinden bir hafta süresince görüş bildirilebilecek tüm öğretim kademelerindeki zorunlu derslere ait "Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli" yeni müfredat taslağı, "https://gorusoneri.meb.gov.tr" adresinden kamuoyunun görüşüne sunuldu. Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli sadece son bir yılın değil, on yıllık uzun soluklu bir çalışmanın ürünü olarak ortaya çıktı.

Müfredat hazırlık sürecinde çok uzun görüş alışverişleri ve kamuoyundaki yansımalar üzerinden analizler yapıldı, toplantılar düzenlendi. Bütün bu birikim, geçen yıl yaz aylarında bir veri olarak alındı ve bu veriler sistematik hâle getirildi. 

Modelin beceriler çerçevesi oluşturulurken akademisyen, öğretmen ve diğer eğitim paydaşlarının katılımıyla yirmi çalıştay düzenlendi. Sonrasında her bir ders için oluşturulan ekipler, yüzlerce toplantı yaparak müfredatın hazırlıklarını tamamladı. Bir haftalık askı sürecinin ardından "Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli", Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığınca son eleştiri, görüş, öneri ve paylaşımlar doğrultusunda revize edilecek ve son şekline ulaşacak. "Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli" yeni müfredat taslağına ulaşmak için aşağıdaki bağlantıyı tıklayınız.

#Köklerden  Geleceğe

May

Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli; sadece son bir yılın değil, on yıllık uzun soluklu bir çalışmanın ürünü olarak ortaya çıkmıştır. Yeni müfredat, gelecek eğitim öğretim yılından itibaren okul öncesi, ilkokul birinci sınıf, ortaokul beşinci sınıf ve lise dokuzuncu sınıflarda,kademeli şekilde uygulanmaya başlanacaktır. 

Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli; öğrenci profili, beceriler çerçevesinde, erdem-değer-eylem modeli, sistem okuryazarlığı, alana ait bilgi kümeleri bileşenlerinden oluşan bütüncül bir modeldir. 

Modele ilişkin bazı ilkeler aşağıda sunulmuş bulunmaktadır.

#Köklerden  Geleceğe 

Mrt

Psikolojik Danışma ve Rehberlik Servisimiz tarafından akran zorbalığının önlenmesi ve azaltılması amacıyla "ZORBALIĞA HAYIR" adlı bir okul projesi başlatılmıştır. Bu proje kapsamında Okul Psikolojik Danışmanlarımız Ayşenur ÇUBUK ve Aylin BAYRAKTAR tarafından velilerimize yönelik akran zorbalığı bilgilendirme rehberi hazırlanmıştır.

Mrt

Psikolojik Danışma ve Rehberlik Servisimiz tarafından akran zorbalığının önlenmesi ve azaltılması hedeflenerek "ZORBALIĞA HAYIR" adlı bir okul projesi başlatılmıştır. Buproje kapsamında Okul Psikolojik Danışmanlarımız Ayşenur ÇUBUK ve Aylin BAYRAKTAR tarafından akran zorbalığı ve arkadaşlık konulu bir pano çalışması yapılmıştır.

Mrt

Okullarda görülen akran zorbalığı olayları pek çok ülkede olduğu gibi ülkemizde de giderek artmaktadır. Bu nedenle, bu konuda yapılan çalışmaların sayısı gün geçtikçe artmakta, yeni eğitim politikaları hazırlanmakta ve farkındalık çalışmalarının ve önleyici müdahale programlarının geliştirilmesi büyük önem kazanmaktadır.   Okulumuzda da Psikolojik Danışma ve Rehberlik Servisimiz tarafından akran zorbalığının önlenmesi ve azaltılması hedeflenerek "ZORBALIĞA HAYIR" adlı bir okul projesi başlatılmıştır. Okul Psikolojik Danışmanlarımız Ayşenur ÇUBUK ve Aylin BAYRAKTAR tarafından tüm sınıf seviyelerinde akran zorbalığı konulu sınıf rehberlik çalışmaları yapılmıştır. Çalışmada zorbalık türleri tek tek örnekler üzerinden anlatılmış çeşitli drama ve rol oynamalar, zorbalık konulu animasyonlar ve çalışma kağıtları ile konunun pekiştirilmesi sağlanmıştır. Proje kapsamında her sınıftan iki öğrenci zorbalığa hayır elçisi seçilerek görevleri okunmuş, sınıf sözleşmeleri hazırlanmıştır.  

Mrt

YAZAR YUSUF ASAL İLE SÖYLEŞİ

Sincan Milli Eğitim Müdürlüğü tarafından hayata geçirilmiş olan Dilimizin Zenginlikleri projesi kapsamındaki “Okuma Kültürünün Geliştirilmesi” etkinliği çerçevesinde bugün, çocuk kitapları yazarı Yusuf Asal ile imza ve söyleşi günü yapıldı. 

  Öğrencilerimiz söyleşiye yoğun ilgi ve katılım sağladılar. 

  Yazarımıza ve etkinliğin hazırlanmasında emeği geçen öğretmenlerimize çok teşekkür ederiz.

Mrt

Dilimizin Zenginlikleri Projesi kapsamında şubat ayı planlamamız içerisinde gerçekleştirmiş olduğumuz, atasözleri deyimler maketi sergimiz bu gün açılmış bulunmaktadır. Emeği geçen başta Gözde Özdemir öğretmenimiz olmak üzere tüm  öğretmen ve öğrencilerimize teşekkür ederiz.

Mrt

Yarışmamız değerli anne, baba, dede, anneanne ve babaannelerin de katılımıyla oldukça çoşkulu bir şekilde gerçekleşti. 

   Böylesine eşsiz bir anının yaşanmasına vesile olan; emek veren, tüm kıymetli veli, öğrencilerimize katılım belgesi ve plaket sunuldu. 

  Yarışmamızın birincisi olan 3/E sınıfından  Yusuf Eren Doğan isimli öğrencimizi, dedesi Musa Karaca ve babası Kadir Doğan’ı yürekten kutlarken; emekleriyle etkinliğimize destek veren herkese de tekrar teşekkürlerimizi sunuyoruz. 

  

Mrt

Günümüzde şiddet içerikli davranışlar önemli bir toplumsal sorun olarak karşımıza çıkmaktadır. Okullarda görülen akran zorbalığı olayları ise pek çok ülkede olduğu gibi ülkemizde de giderek artmaktadır. Araştırmalar, akran zorbalığının çocuk ve ergenlerin psikolojik ve fiziksel sağlığını kısa ve uzun vadede olumsuz olarak etkilediğini göstermektedir. Bu nedenle, bu konuda yapılan çalışmaların sayısı gün geçtikçe artmakta, yeni eğitim politikaları hazırlanmakta ve farkındalık çalışmalarının ve önleyici müdahale programlarının geliştirilmesi büyük önem kazanmaktadır.

Okulumuzda da Psikolojik Danışma ve Rehberlik Servisimiz tarafından akran zorbalığının önlenmesi ve azaltılması hedeflenerek "ZORBALIĞA HAYIR" adlı bir okul projesi başlatılmıştır. Okul Psikolojik Danışmanlarımız Ayşenur ÇUBUK ve Aylin BAYRAKTAR'a bu önemli çalışmada başarılar dileriz.

Ock

Dilimizin Zenginlikleri Projesi Dede Korkut Okumaları ve Hikaye Yazma Yarışmasında yazmış oldukları hikayeleri en başarılı seçilen  2/ B sınıfından Zehra Arınmış, 3/ H sınıfından Murat Poyraz Karakurt, 4/ F sınıfından Nisa Ünal isimli öğrencilerimize ödülleri okul müdürümüz Nuray Kılıç tarafından verildi.

  Öğrencilerimize ve öğretmenlerimize çok teşekkür ediyor, çalışmalarında başarılar diliyoruz. 

Ock

Dilimizin Zenginlikleri Projesi Dede Korkut Okumaları Hikaye Yazma Yarışmasında 2/ B sınıfından Zehra Arınmış, 3/ H sınıfından Murat Poyraz Karakurt, 4/ F sınıfından Nisa Ünal isimli öğrencilerimizin hikayeleri başarılı bulunmuştur. 

  Öğrencilerimizi ve öğretmenlerini tebrik ederiz. 

Ock

ETKİNLİK KONUSU: Dilimizin Zenginlikleri Projesi kapsamında Dede Korkut Hikâyeleri temalı anahtar kelimelerle hikâye yazma

ETKİNLİK AMACI: “Dilimizin Zenginlikleri Projesi” okullarda yapılacak olan söz varlığını zenginleştirme çalışmaları ile öğrencilerin dilimizin zenginliklerini tanımasını, kültür taşıyıcısı olan sözcüklerimizle buluşmasını, buna bağlı olarak dili iyi kullanmasını ve düşünce dünyasını geliştirmesini amaçlamaktadır.

ETKİNLİĞE KİMLER KATILABİLİR?

 Etkinliğe okulumuzun tüm ikinci, üçüncü ve dördüncü sınıf öğrencileri katılabilirler.

ETKİNLİK KONUSU: Dilimizin Zenginlikleri Projesi kapsamında Dede Korkut Hikâyeleri temalı anahtar kelimelerle hikâye yazma

ETKİNLİK AMACI: “Dilimizin Zenginlikleri Projesi” okullarda yapılacak olan söz varlığını zenginleştirme çalışmaları ile öğrencilerin dilimizin zenginliklerini tanımasını, kültür taşıyıcısı olan sözcüklerimizle buluşmasını, buna bağlı olarak dili iyi kullanmasını ve düşünce dünyasını geliştirmesini amaçlamaktadır.

ETKİNLİK NASIL YAPILACAKTIR?

Dede Korkut hikâyelerinin ev ve sınıf ortamlarında okutulması sağlanacaktır. Hikâyede geçen ana unsurlar çerçevesinde aşağıda belirlenen anahtar kelimeler kullanılarak yeni bir hikâye yazılacaktır.

Yarışmacılara Dede Korkut hikâyeleri pdf olarak paylaşılacak, TRT Çocuk yapımı çizgi film listeleri paylaşılacaktır.

Hikayedeki ana unsurlar neler olabilir?

1.      Hikayenin kahramanları kimlerdir?

2.      Olay

3.      Zaman

4.      Mekan

Anahtar Kelimeler:

 

1.     Dede Korkut

2.      Toy

3.      Han

4.     Oba

5.     Kopuz

6.     Otağ

  ETKİNLİĞE KATILIM ŞARTLARI:

1.      Etkinlik gönüllülük esasına dayalı olarak isteyen bütün öğrenciler katılabilir.

2.      Her bir katılımcı tek bir eser ile katılabilir.

3.      Verilen anahtar kelimelerin kullanılması gereklidir.

4.      Hikayenin bir başlığı olmalıdır.

5.      Eser bilgisayar ortamında yazılarak çıktı alınması gereklidir.

6.      Eserin arka kısmına ad soyad sınıf numara yazılmalıdır.

7.      Yazıtipi Times New Roman, büyü      klük 12 punto, satır aralığı 1,5 olmalıdır.

8.      Eser iki sayfadan az,  dört sayfadan fazla olmamalıdır.

9.      Hikâyeler tamamen katılımcının hayal gücüne ait, özgün olmalıdır

10.    Hikâye genel ahlak kurallarına ve değerlerine uygun olmalıdır.

11.    Etkin takviminde belirtilen sürelerde eserini komisyona teslim edilmesi gerekir.

12.    Etkinliğe katılanlar şartname koşullarını kabul etmiş sayılacaklardır.

KAYNAKLAR:

 

Ara

Okulumuzda “Dilimizin Zenginliği Projesi”kapsamında, bakanlık tarafından belirlenmiş olan eylem planının aralık ayı faaliyetleri doğrultusunda “Hikaye Anlatma “ yarışması düzenlenmişti. İlgili komisyonun değerlendirmeleri sonucu her zümremizin birincisi tespit edilmiştir. Buna göre

  1. Sınıflarda 2/G sınıfından Zeynep Polat, 
  2. Sınıflarda 3/ B sınıfından Asel Zeynep  Türkan, 
  3. Sınıflarda 4/ F sınıfından Miray Usta birinci olarak seçilmiştir. Öğrencilerimizi başarılarından dolayı kutluyor, çalışmalarında başarılar diliyoruz. 

Ara

Milli Eğitim Bakanlığı ile Türk Standartları Enstitüsü arasında düzenlenen işbirliği protokolü kapsamında yayınlanan “Eğitim Kurumlarında Hijyen Şartlarının Geliştirilmesi, Enfeksiyon Önleme ve Kontrol Kılavuzuna”uygun olarak ilgili süreçlerin tutarlı, geçerli, güvenilir, tarafsız bir anlayışla sürdürülmesi için "Okulum Temiz" belgelendirme programı uygulanmaktadır.  

  Okulumuz da bu yıl tüm gerekli prosedürleri tamamlayıp başvurusunu yaparak “Okulum Temiz” belgesini üçüncü kez almaya hak kazanmıştır. 

Ara

Bakanımız Sayın Yusuf Tekin’in duyurusunu yaptığı 

 “Dilimizin Zenginlikleri Projesi Eylem Planı”İlkokul Kademesi , Aralık Ayı Etkinlikleri kapsamında Öğrencilerin ÇOCUK ŞİİRİ OKUMA faaliyet alanı içerisinde okulumuzda düzenlenen anlamlı bir cümle kurma ve afiş hazırlama yarışması sonuçlanmıştır. 

 Buna göre 

 1. olan öğrencimiz  4/ F    sınıfından Asiye Cesur

 2. olan öğrencimiz 2/B sınıfından Nisa Nur Yorulmaz olan öğrencimiz

 3. olan öğrencimiz 3/ H sınıfından Murat Poyraz Karakurt’tur. Öğrencilerimizi tebrik eder, başarılarının devamını dileriz.